СЬОГОДНІ: Четвер, 28.03.2024, 20:03

Яйця в Україні можуть стати «золотими» за ціною

Гуртова відпускна вартість яєць не покриває собівартість виробництва, – заявили в асоціації “Союз птахівників України”. В той же час торговельна мережа АТБ заявила про підвищення відпускної ціни низки великих птахофабрик на цю продукцію одразу на 47%. Що відбувається на ринку яєць, розбирався agronews.ua.

За інформацією директора асоціації Сергія Карпенка, за 2019 рік собівартість виробництва яєць в Україні в середньому склала 15,25 грн/дес. З початку 2020 року, за його словами, відпускна ціна на яйця жодного разу не досягала цієї позначки і птахофабрики постачали свою продукцію у збиток.

З введенням в Україні карантину та закриттям ринків, близько 30% виробників (а саме невеличкі фабрики та фермерські господарства) були відрізані від споживача. Відповідно збільшився попит на яйця у великих торговельних мережах, які продають продукцію великих птахофабрик та агрохолдингів. Що, на думку очільника асоціації, підвищило можливості для спекулятивного підняття цін.

“Ціна росла, тому що обмежені канали збуту продукції. В Україні є райони, де взагалі немає магазинів великих торговльних мереж. Населення купувало продукти на ринках – наразі вони закриті”, – зауважує Сергій Карпенко.

Постачальники і виробники курячого яйця вже пропонують торговельній мережі АТБ закуповувати продукцію з 1 квітня за цінами, що перевищують нинішній рівень на 47%. Про це повідомила компанія “АТБ-Маркет”.

“Станом на 27 березня 2020 року всі виробники курячого яйця в Україні заявляють про підвищення цін з 1 квітня 2020 року до 47% від поточних закупівельних цін. Компанія АТБ веде переговори з виробниками про недопущення такого підвищення. На поточний момент роздрібна ціна в АТБ на яйця курячі залишається без змін”, – повідомляється на сайті мережі АТБ, яка оприлюднила листи таких постачальників як ТОВ “АВІС-Україна”, ТОВ “Інтер-Запоріжж “, ТОВ “Імперово Фудз”.

Генеральний директор АТБ Борис Марков також повідомляв, що виробники яєць попередили мережу про планове підвищення цін.

“Компанія починає регулярне оприлюднення цінових пропозицій постачальників, щоб покупці могли зрозуміти, через що насправді підвищуються ціни на продукти харчування в роздрібних мережах”, – йдеться у повідомленні.