СЬОГОДНІ: Четвер, 28.03.2024, 13:07

У Рівному радилися представники готельно-ресторанно бізнесу

На базі навчально-виробничого комплексу Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості відбулося чергове засідання Консультативної ради представників готельно-ресторанного бізнесу.

Роботодавці разом із представниками Рівненського обласного центру зайнятості та освітянами обговорили нагальні питання з підготовки кваліфікованих робітників для закладів громадського харчування та готельного господарства.

На запрошення навчального закладу на засіданні були присутні представники роботодавців – ПрАТ «Рівнетурист», ФОП Оніщук О.О., ГРК «Тунель кохання», Гастро-салон «Gusto», ресторан «Женераль», кафе «Rozmarin», ТОВ «Торговий Дім «Ауреус» (м. Луцьк), ТРК «Підкова», Гільдія кухарів Рівненщини.

Конструктивна розмова щодо сучасних викликів ринку, потреб і запитів підприємств, комунікацій служби зайнятості, навчального закладу та власників готельно-ресторанного бізнесу виявила ряд принципових питань, над якими учасники засідання працюватимуть спільно.

Присутні жваво обговорили нагальні вимоги до робітничих кадрів. Кожне підприємство має свої особливості, а конкурентоспроможність закладів залежить від рівня підготовки команди, від готовності оперативно і ефективно реагувати на темпи та вдосконалення ринку. Освітяни наголосили, що в межах 20-30 % своїх робочих планів вони можуть змінювати у відповідності до вимог і побажань роботодавців, адже це дозволить готувати максимально адаптованих робітників.

РЦПТО ДСЗ – один із трьох навчальних закладів в Україні, що отримав право на проведення саме такої форми атестації кухарів-самоучок. Голова комісії з оцінювання претендентів, член Гільдії кухарів Рівненщини Аліса Хагенбрух зауважила: «Ми не навчаємо, а лише оцінюємо знання і навички кухарів на їх відповідність певному розряду. Досвід ваших кухарів плюс фактичний кваліфікаційний розряд дозволяють підтвердити вже наступний, вищий розряд. А це, звісно, інша зарплата та інший статус кухаря. Вимоги до претендентів високі, і, аби скласти іспит, кухарі повинні реально оцінити власні сили».

Серед тем, які обговорили учасники засідання Консультативної ради, було й питання підготовки робітників-прибиральників. Саме ця професія стрімко змінюється, адже на ринок виходять нові, європейського зразка методи роботи. Директор Клінінгової компанії «Добриня Сервіс», відомої у Рівному як сервіс-центр «Керхер», Юрій Слободенюк закликав представників готельно-ресторанного бізнесу подбати про ефективність роботи своїх підлеглих. « Маючи 20 років досвіду роботи у цій сфері я можу стверджувати, що головне – не прибирання, а результат. Важливо економити кошти завдяки правильно підібраній техніці. Ресторани і готелі особливо потребують ефективних клінінгових послуг. Підтримка і допомога німецької школи дозволяє і в Україні подбати про бажані результати роботи з прибирання на усіх ділянках. База у Рівному колосальна, і ми готові до співпраці з питань підготовки та суттєвого підвищення кваліфікації відповідних робітників».

Тетяна Купинко (ТОВ «Торговий Дім «Ауреус») порушила питання оперативної підготовки кадрів на замовлення. Директор РЦПТО ДСЗ Володимир Псюк запевнив, що навчальний заклад має чималий досвід оперативного реагування на потреби роботодавців, оскільки цей напрям співпраці завжди на контролі.

Олександр Медведь (Гільдія кухарів Рівненщини) наголосив на всебічній підготовці кухарів, максимальній готовності цих робітників до оперативного виконання робіт, мобільності та універсальності, адже ринок праці вимагає досконалих кадрів, адаптованих до функціонування сучасних закладів та командної роботи. Саме у цьому напрямі, на думку шеф-кухаря із 23-річним досвідом роботи, повинні працювати ресторатори спільно із навчальним закладом.

Андрій Ніколайчук (ГРК «Підкова») вбачає успішність закладу саме у потужній сучасній підготовці робітників: «Кваліфікований кухар повинен орієнтуватися в усіх виробничих процесах, органічно вливатися у технологічний процес. Ймовірно, додаткові компетенції дозволять підвищити готовність кухарів до сучасних вимог».

Юлія Ковальчук (Гастро-салон «Gusto») виразила побажання, аби досвідчені фахівці навчали початківців, ділилися досвідом, підказували та направляли. «Важливо застосування новітніх програм, робота в сучасному форматі, постійне підвищення кваліфікації на усіх рівнях», – підтримала колегу Олександра Оніщук (магазини «Норд», «Любоні»).

Олег Климюк (ГРК «Тунель кохання») щиро підтримав колег, адже для нового бізнесу, яким опікується підприємець, вкрай важливо використати цінний досвід колег, проаналізувати ринок та зорієнтуватися у пріоритетах.